Trening, który pozwala schudnąć – łatwo, szybko i przyjemnie?

Na temat odchudzania i odpowiednich ku temu treningów krąży wiele mitów i dziwnych opowieści – niektóre są makabryczne, inne całkiem bliskie prawdy…

W dzisiejszym artykule chcę napisać kilka słów o treningu siłowym. Zazwyczaj, kiedy ktoś pyta, jakie ćwiczenia wykonywać, aby mieć najlepsze efekty w procesie odchudzania – większość instruktorów i trenerów personalnych zaleci – ćwicz dużo Cardio! Szybko spalisz tkankę tłuszczową…. Dlaczego w ogóle warto zacząć ćwiczyć regularnie pisałam tutaj.

Tymczasem najnowsze badania pokazują, że bardzo ważny w tym procesie jest trening siłowy!!! Jest to związane z tym, że podczas treningu siłowego wytwarza się dużo więcej hormonu wzrostu – budującego tkankę mięśniową, który jednocześnie odpowiedzialny jest za spalanie tkanki tłuszczowej – jest to o wiele bardziej spotęgowane w treningu siłowym niż w typowym Cardio. Poza tym wytwarza się spora dawka testosteronu, który działa anabolicznie na mięśnie i powoduje dodatkowo spalanie tłuszczu. U kobiet oczywiście w mniejszym stopniu – więc bez obawy – wąsy nam nie urosną 😉

Od jakiego treningu zacząć?

Na początek polecałabym trening z ciężarem własnego ciała. Jeśli jesteś osobą, która nigdy nie ćwiczyła – najlepiej będzie zrobić to pod okiem doświadczonego instruktora, dzięki temu unikniesz kontuzji i po prostu – nie zrobisz sobie krzywdy źle dobranymi lub niepoprawnie wykonywanymi ćwiczeniami – na youtube można znaleźć wszystko….niestety…

Dla tych, którzy mają już przetarte szlaki na siłowni lub klubie fitness – chcecie mieć dobre efekty w utracie tkanki tłuszczowej – to oprócz odpowiedniej diety – zastosujcie w początkowym etapie tylko trening siłowy 2-3 x tyg. (indywidualnie od 4 do 6 tygodni), później wprowadzajcie do całego treningu stopniowo ćwiczenia wytrzymałościowo – wydolnościowe. Najlepsze są ćwiczenia siłowe z ciężarem własnego ciała – klasyczne przysiady (squat), wypady (lounge), pompki (push up), brzuszki (abs) itd. Możesz dodać do tego obciążenie w postaci butelek z wodą!!!

Jeśli ktoś cierpi na chroniczny brak czasu na ćwiczenia – polecam HITT lub tabatę! Są to bardzo intensywne treningi, które spowodują spalanie tkanki tłuszczowej nawet do 48 h po zakończonych ćwiczeniach! O działaniu tych treningów możesz poczytać tutaj.

Pin It on Pinterest