Hatha Joga

Hatha joga to bardzo znaną i starą tradycją indyjskiej jogi, obejmująca wszystkie jej odmiany ukierunkowane na ćwiczenia fizyczne i oddechowe. Cechą hatha jogi są jej trzy najważniejsze elementy – asana, krija i pranajama.

W aspekcie czysto fizycznych ćwiczeń, Hatha joga skupia się na pracy w asanach. Polega na wykonywaniu określonych pozycji jogicznych. Ich zadaniem jest wzmocnić poszczególne partie ciała i jednocześnie sprawić, by ćwiczący osiągnął wewnętrzną harmonię.

 

Hatha joga wpływa dobroczynnie na cały organizm. Poprawia nie tylko samopoczucie fizyczne, ale i psychiczne. Nie bez powodu mówi się o jej niebywałej mocy uzdrawiającej.

Jakie korzyści daje uprawianie hatha jogi?

  • eliminacja asymetrii ciała (walka z nierównowagą mięśniową i posturalną),
  • przywrócenie właściwego napięcia mięśniowego,
  • zwiększenie zakresu ruchu ciała,
  • zapobieganie zwyrodnieniom stawów,
  • zapobieganie osteoporozie,
  • regulacja pracy serca,
  • regulacja ciśnienia krwi,
  • uzupełnienie treningu sportowego,
  • zwiększenie pojemności wdechowej,
  • obniżenie poziomu stresu,
  • lepsza koordynacja ruchowa,
  • relaksacja,
  • nasilenie produkcji hormonu szczęścia,
  • uregulowanie zaburzeń cykli miesiączkowych,
  • zwalczanie bólu głowy i stawów,
  • leczenie depresji,
  • pomoc w odchudzaniu,
  • przyspieszenie procesów metabolicznych.

Może być uprawiana niemal przez każdego, bo na początku nie wymaga – ani dobrej kondycji i formy, ani umiejętności.

Pin It on Pinterest